It has been way too long - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Patty Harmeling - WaarBenJij.nu It has been way too long - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Patty Harmeling - WaarBenJij.nu

It has been way too long

Blijf op de hoogte en volg Patty

06 December 2013 | Australië, Melbourne

Hoi lieve vriendjes,

EINDELIJK hier dan een blog vanuit Melbourne.
Sorry, ik had echt geen zin om te typen, maar het werd maar meer om te typen dus het moet maar een keer gebeuren nu.

Het laatste waar ik over geblogd heb is Adelaide. Nou, daar zit ik dus niet meer.
Na, samen met Lena en Markus de Great Ocean Road gedaan te hebben zit ik nu in een appartement in Melbourne.

De GOR was echt ge-wel-dig. Ik reed in een hele grote 4-wheel-drive campervan van Wicked. Het was een automaat, echt onwijs relaxed dus. We hebben de eerste 3 dagen de kust gedaan naar de GOR toe, en daarna de laatste 3 dagen gebruikt voor de GOR zelf. We hebben elke dag ongeveer 250 kilometer gereden, echt zo vet!

De eerste avond hebben we illegaal op een parkeerplaats gestaan in Meningie, waar we midden in de nacht wakker gemaakt werden door mensen die onze auto fotografeerden. De tweede nacht hebben we in Mt. Cambier gestaan, op een trailerpark, waar we oog in oog stonden met een enorme spin IN de auto. Gelukkig was ik er niet, anders had ik nu niet meer geleefd denk ik. Markus heeft hem eigenhandig doodgeslagen met een spatel uit de gemeenschappelijke keuken. In Mt. Cambier hebben we ook het Blue Lake bekeken en 's avonds drankspelletjes gedaan met Lena en Markus.

De derde dag was ik he-le-maal kapot. Eva snurkt nogal, nog erger dan mama (sorry mama), dus ik had ongeveer 4 a 5 uur slaap per nacht en moest daarna wel een aantal uur rijden. Maar dat ging wel weer na mijn dagelijkse 1 liter (helaas niet overdreven) Red Bull. Omdat ik zo kapot was hebben we besloten de derde nacht in een hostel in Port Fairy geslapen. Daar hebben we een strandwandeling gemaakt en natuurlijk lekker veel foto's en hebben we heeeeeel uitgebreid gegeten als een gezellig gezinnetje.
Omdat ik en Markus gereden hadden hoefden wij niet te koken en af te wassen, en hebben wij dus, zoals het echte keals betaamd, bier gedronken en football gekeken hahahaha!

Daarna heb ik uitgebreid gedouched en lekker vroeg naar bed omdat ik zo moe was!

Op dag vier begon de Great Ocean Road pas echt. Toen zijn we naar the Bay of Islands geweest, the Bay of Martyrs, the Grotto, the London Bridge, Island Archway en natuurlijk the Twelve Apostles! Hier heb ik beer ook even mee naartoe genomen en een foto gemaakt want dat is toch wel een memorabel moment.

Toen we na de Apostles wegreden kwamen we wilde koala's tegen, echt super gaaf! Na een paar foto's van echt enorm dichtbij zijn we doorgereden naar Apollo Bay en hebben we daar geslapen op een trailerpark. Onze plek zat direct aan een heel mooi meertje waar we super mooi de zonsondergang konden bekijken. Ik had die dag 10 uur gereden dus ik was he-le-maal stuk en ben na het eten direct naar bed gegaan.

Op dag 5 zijn we naar Lorne gereden. Lorne is een heel lief, klein surfersplaatsje op de Great Ocean Road. Het was eindelijk weer mooi weer (o ja, we hebben ongeveer elke dag keiharde regen gehad, constant.) dus hebben we lekker op het strand gewandeld en zijn we naar walvissen gaan kijken. Dit was geen succes, want het walvisseizoen schijnt al 2 maand over te zijn, hahaha.

Daarna zijn we een stukje inlands gereden, naar een plaats waar we onwijs mooie watervallen konden bekijken, en zo zat je dus binnen 15 minuten van strand in het regenwoud. Het is zo mooi om te zien wat een diversiteit dit land biedt! Op de terugweg weer naar Lorne zag ik een plek waar je Koningspapegaaien kan voeren, dus zijn we daar even gestopt en hebben we vogels gevoerd. Echt super leuk!

Daarna zijn we naar Torquay gereden. Onderweg zijn we gestopt, omdat ik ook lekker wilde zonnen, het was namelijk eindelijk mooi weer! En na 3 uurtjes op het strand te hebben gelegen, hebben we in Torquay op een camping gestaan en hebben we daar ook geslapen. Ik heb een soort pilaf gemaakt die avond, echt super lekker! En terwijl ik in de badkamers stond, mijn wenkbrauwen te harsen met pleisters (wie dit snapt is een held), kwam ik aan de praat met 4 hele lieve Australische meiden. Hier heb ik 2 uur mee gekletst, en toen was het 12 uur en moest ik nog douchen en al.

De laatste dag zijn we van Torquay naar Melbourne gereden. We namen een mooiere, toeristische en langere omweg, omdat je dan met een ferry over een heel groot meer gaat. We kwamen aan, 3 minuten nadat de ferry vertrokken was. We hadden nog 1,5 uur om in Melbourne te komen dus zijn we rechtsomkeert gegaan en plankgas door de Melbourne traffic en de snelweg gereden. Het was best spannend en ook onderweg werden hier weer foto's gemaakt. Ik denk dat in totaal er wel 100 foto's gemaakt zijn met onze bus, echt super grappig!

Toen we aankwamen in Melbourne zijn we naar het hostel gegaan en kwamen we doodmoe op een kamer aan met allerlei, gelukkig, gezellige mensen.
Daar hebben we 3 nachten gezeten en toen hebben we een avond in een ander hostel gezeten, waar we twee (minder leuke) Nederlandse meisjes ontmoet hebben.

In die dagen daarna hebben we onwijs veel leuke mensen ontmoet, met een meisje, een Schotse (Natasha), gaan we de Sydney-Brisbane weg doen! Ze is knettergek, knetterlief en super grappig!

Toen we met haar en een Nederlands meisje Nadine op het strand lagen hebben we een aantal Australische jongens ontmoet, het was echt super gezellig en daar zitten Eva en ik tijdelijk nu bij in huis. We konden er 11 nachten slapen voor 150 dollar, dus ongeveer $13 per nacht. Er is ook een heel lief meisje in dit huis, Emma Lee, dus het is super gezellig! Als tegenprestatie hebben Eva en ik het hele huis schoongemaakt, want het was super ranzig. Nu ruikt het hier gelukkig weer fris hahaha.

Omdat ik zo veel achterstand heb op vertellen weet ik niet zo goed wat ik allemaal moet vertellen. We hebben veel gewinkeld, veel gefeest, veel gelachen, en veel mensen ontmoet. En dat allemaal low-budget want ik ben zo arm als een zwerver. Ik word helemaal naar hiervan want we moeten allemaal werk hebben, ook de Australische tieners en studenten en nu hebben wij hier gewoon een enorm nadeel aan. Ik hoop dus ook maar dat mijn geld van SportGeluk snel binnenkomt.

Vanavond komen Natasha, Nadine en Naomi hierheen. Naomi is een heel lief, Iers meisje die we ook hebben leren kennen. Dus dat wordt vast heel gezellig.

Ik spreek jullie snel weer.
Als jullie nog kerstcadautjes willen sturen, aarzel niet;
UltimateOz 23564
Shop 2, 2 Lee Street
Sydney, 2000 NSW

Kusjes

  • 17 December 2013 - 22:58

    Jeannet Hegeman:

    Ha Patty,

    Wat heb je weer een leuk reisverslag gemaakt waarin jij je avonturen geweldig mooi beschrijft! Knap hoor en fijn om te lezen dat het je daar goed gaat!
    Wij wensen je nog heel veel plezier en fijne feestdagen toe.
    Groetjes van de Hegemannetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 21170

Voorgaande reizen:

13 September 2023 - 28 Maart 2014

Going Down Under

Landen bezocht: