Adelaide, Melbourne, Thailand, Melbourne, Adelaide - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patty Harmeling - WaarBenJij.nu Adelaide, Melbourne, Thailand, Melbourne, Adelaide - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patty Harmeling - WaarBenJij.nu

Adelaide, Melbourne, Thailand, Melbourne, Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Patty

21 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Hoi lieve vriendjes en vriendinnetjes!
Het is weer tijd voor mijn (nu) maandelijke blog. Ik wordt al weer een stukje punctueler met het schrijven van een blog dacht ik zo.
Ik ben op het moment weer op dezelfde plek als mijn vorige blog: Adelaide. Ik besloot dat ik na het 1000 uur per week werken wel eventjes een vakantie verdiend had. En ik moest natuurlijk ook een goede reden hebben om al mijn zuurverdiende geld uit te geven.
Ik heb dus lekker een vakantie geboekt naar Thailand! Voordat ik naar Thailand ging heb ik hier in Adelaide even m'n geld uitgegeven door mezelf te trakteren op een dag winkelen en kleding te kopen voor Thailand (de laffe smoes van elke vrouw om kleding te kopen).

Maar goed, nu even over Thailand. Thailand. Was. SUPER!
Ik bedacht een week van tevoren dat het een goed idee zou zijn als ik naar Thailand zou gaan, en ik besloot mijn geldzaken even op een rijtje te zetten en het bleek financieel ook nog eens te kunnen! Ik stuurde een mailtje naar ThaIntro en ze hadden nog een aantal plekken over dus ik kon last-minute nog een ticket boeken! Ik hoefde gelukkig maar $150 te betalen, want ik had nog $500 tegoed van Nomads Melbourne omdat ik de oostkust-trip begin januari gecancelled.

De vlucht naar Bangkok ging ook lekker goed, ik vloog eerst naar Melbourne voor een nachtje omdat ik anders 5 uur op Melbourne Airport moest wachten als ik de vroege vlucht nam van Adelaide. Dat leek me dus niet zo'n heel erg goed idee dus besloot ik bij Matthew, Emma-lee en Eddie te logeren in de stad. De volgende ochtend ging ik naar Thailand, en ik had eerlijk gezegd verwacht dat het een beetje hetzelfde zou zijn als Bali, maar dat viel me heel erg tegen! Het is zo'n ander land! Het is veel schoner dan in Bali, de mensen zijn anders, de mentaliteit is anders en je kunt de cultuurverschillen ook heel erg mooi zien. Thailand is Buddhistisch en overal waar je kijkt zie je Buddha's. Het is erg het zelfde en toch heel erg verschillend. Heel mooi. De luchtvochtigheid was behoorlijk wennen in het begin, maar daar kwam ik snel overheen. In Bangkok was de luchtvochtigheid heel erg en toen we verder daalden naar het zuiden werd het gelukkig veel minder dus dat was erg fijn.
Ik verbleef samen met 18 anderen en 2 begeleiders twee dagen in Bangkok, waar we uit eten gingen, lekker winkelen, rivier cruises, boottripjes, tempels bezoeken, baden bij een enorme Buddha, waterpijp roken en waar we uitgingen met als thema 'nerd'. Dat was echt super gezellig en super lachen. Het nachtleven in Bangkok is erg hectisch en hysterisch, maar super leuk. Ze verkopen emmers met alcohol en bakjes met gefrituurde sprinkhanen en schorpioenen. De Thaise jongens laten je heel erg met rust, ze zijn erg respectvol, de Thaise vrouwen daarentegen zijn erg geinteresseerd in Europeanen en willen je leren kennen en met je praten en dat is best wel grappig. Na Bangkok gingen we naar Kao Sok en namen we de nachttrein (12 uur lang in een oude, gammele trein zonder normale WC's... Lachen!) en daarna een taxirit van 4 uur en een boottrip van 1,5 uur naar een grote open plek in het water, omringd door grote rotsen en bergen naar 'Floating Bungalows'. We waren letterlijk de enige mensen daar in onze bungalows. Het water was heerlijk warm en helder, de sfeer was super, de mensen aardig en het eten was heerlijk. Echt super! Lekker zonnen in het water.. echt genieten!

De laatste dagen verbleven we in Koh Phangan, een van de eilanden. We verbleven in het ThaIntro hostel en we hadden mooie huisjes direct aan het strand, met een infinitypool, een lief hondje en een lief katje, echt goddelijk eten en hele erge leuke mensen. Onze groep was de enige groep daar dus dat was ook heel leuk eigenlijk. In Koh Phangan hebben we gesnorkeld, een boottripje gemaakt (ze noemen het 'island-hopping', van eiland naar eiland en daar lekker chillen), beachvolleybal gespeeld, een Thaise massage gehad, gewinkeld, gezond, beachparties gehad waar ze vuur-springtouwen hebben, bodyshots, vuurwerk, DJ's, armpjedruk-wedstrijden, stoelendansen, darten en noem het maar op voor gekkigheid- ze hebben het daar! Mijn gaafste dag was denk ik de dag dat we een olifantenrit hadden en dat ik met een aapje mocht knuffelen. Het was een super lief klein beestje die echt op een mensje lijkt. Hij was heerlijk zacht, heel lief en speels en avontuurlijk en zijn handjes leken echt precies op die van een mensje! Super gek! De olifantenrit was ook echt supergaaf en daarna mochten we hem voeren, aaien, knuffelen, ermee op de foto en ik kreeg zelfs een heuse high-five van 'm! Super leuk!
De laatste dag in Koh Phangan met mijn groep hadden we weer een beachparty, en het was super gezellig. Daarvoor hadden we een afscheidsdiner op het strand en lieten we een wensballon op. Dat was heel erg bijzonder en in het begin was ik best bang dat - omdat ik in m'n eentje was - ik buiten de groep zou vallen of zoiets, of dat ik de enigste zou zijn die in z'n eentje kwam, maar alles behalve was waar! Ik heb een ongelooflijke tijd gehad met mensen die super gezellig waren, we hebben alleen maar gelachen en ik heb weer vrienden voor het leven gemaakt. Echt super! Ik was daarom best treurig dat ik terugmoest naar Australie, en dat zegt veel voor zo'n Aussie-lover als ik!
Toen ik terugkwam in Melbourne, na een killing 24-uur reizen, was ik dan ook behoorlijk sip, maar toen ik mijn vrienden daar weer zag was alles weer goed! Ik heb lekker gewinkeld (bij de H&M!!!!), lekker geluncht met een vriendin uit Adelaide die in Melbourne was, eindelijk mijn twee lieve vriendinnen uit Engeland en Canada, Kat en Chanelle, weer gezien, een groot feest gehad, uit eten geweest met Matthew en naar Godzilla geweest, naar footy geweest, een gezellige dag met Emma-lee gehad en natuurlijk een tattoo gezet!
Ik zat al heel erg lang te denken over een tattoo zoals de meesten wel weten. Ik wilde graag een dromenvanger op m'n arm maar papa vond dit te groot, en ik vond het in het begin totaal niet waar maar ik ben nu heel erg blij dat ik gewacht heb want ik begrijp 'm nu wel dat dat als eerste tattoo misschien wel te groot is (ja papa, ik heb geluisterd..)
Ik heb besloten een quote op mijn ribben te laten tatooeren, 'I carry your heart with me' van E. E. Cummings. Ik heb dit altijd een prachtig gedicht gevonden en ik heb 'm zo vaak gebruikt voor schoolopdrachten of wanneer ik maar een kans had, omdat het gewoon een prachtige, lieve en krachtige uiting is van onvoorwaardelijke liefde. En voor mij gold dat voor de onvoorwaardelijke liefde voor papa en mama, voor mijn familie en mijn vrienden dat wat er ook gebeurt, waar ik ook ben of waar zij ook zijn, ze zijn altijd bij me omdat het niet uitmaakt waar je bent als je van iemand houdt.

Na 2,5 week weg te zijn geweest (het voelt als 2,5 maand) ben ik nu weer terug in Adelaide om werk te zoeken. Ik dacht dat ik een baan zou hebben als ik terug kwam, want ik had gister een interview en ze wilden me graag hebben. 3 minuten na aankomst zeiden ze 'oh, nee we zoeken iemand full-time'. En bedankt! In mijn e-mail vertelde ik al dat ik 2 maand zou blijven en dat was destijds oke, dus lekker kut! Ik heb nu via een vriend van mij uit Zuid-Afrika waarschijnlijk een baan kunnen krijgen bij een andere wijnerij/olijfplukkerij. Daar kan ik maandag heen dus ik hoop dat dat wat wordt. Ik kan helaas geen 44 dagen meer krijgen, dus mijn 2nd year visa gaat helaas niet door - denk ik. Ik wil namelijk heel graag nog naar Tassie, Nieuw-Zeeland en de laatste paar weken doorbrengen in Melbourne en dat gaat niet als ik 44 dagen moet werken nog. Dat wordt alleen maar gestress voor de laatste 3 maand en daar heb ik geen zin in. Ik wil plezier hebben, chillen, relaxen en genieten van de tijd die ik nog heb. Dus ik ga lekker geld verdienen en dat daarna weer spenderen, precies zoals het hoort!

Ik zie jullie snel weer, maar wanneer weet niemand! Mwuhahaha

  • 21 Mei 2014 - 13:37

    Rob:

    Goed gedaan Pat XXXXXX

  • 21 Mei 2014 - 13:48

    Mama:

    Hee meis, wat een vrolijk verhaal, wat een avonturen.
    Jij kan straks de heeeuuuule wereld aan! :)) xxx

  • 21 Mei 2014 - 19:14

    Sabine:

    Jee Pat, wat een verhaal weer maar ja de vorige was al weer een tijd geleden.

  • 21 Mei 2014 - 23:08

    Jeannet Hegeman:

    Ha Patty,
    Wat een leuk verhaal heb je weer geschreven! Ben benieuwd of ik je nog herken als je weer terug bent! Haha! Lijkt me leuk om samen dan bij te kletsen!
    Nog heel veel plezier de komende tijd!

  • 22 Mei 2014 - 09:00

    Annemiek Kamperman:

    Waauw wat maak jij veel mee. Vrienden over de hele wereld. Geniet ervan!

  • 22 Mei 2014 - 18:31

    Betsie:

    Hee Patty, leuk te lezen wat je allemaal meemaakt. Super

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 21183

Voorgaande reizen:

13 September 2023 - 28 Maart 2014

Going Down Under

Landen bezocht: