Gooña-coladas and turtles at Whitsunday Paradise - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Patty Harmeling - WaarBenJij.nu Gooña-coladas and turtles at Whitsunday Paradise - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Patty Harmeling - WaarBenJij.nu

Gooña-coladas and turtles at Whitsunday Paradise

Blijf op de hoogte en volg Patty

09 Oktober 2013 | Australië, Noosa Heads

Hoi allemaal!

Maandag was echt een fenomenale dag! Echt geweldig.

Maandagmorgen had ik een erg moeilijke start: ik heb namelijk maar 1 uur geslapen. Eefje, Eva en ik gingen 's avonds in Airlie Beach wat eten bij een restaurant/pub genaamd Down Under, waar je heel goedkoop super lekker kan eten met een gratis drankje erbij. Er was een rugby wedstrijd op dus alle pubs zaten vol met testosteron (we hadden dus de perfecte dag uitgekozen). Na ons eten besloten we nog even een drankje te doen, toen een Australische jongen met ons kwam kletsen. Super gezellig! En toen onze Strawberry Fields jar (jampot met vodka, fruitlikeur en energydrink) op was gingen we met hem en zijn vriendengroep mee naar Paddy's. Het bleken rugbyspelers uit Rockhampton te zijn. En van het een kwam het ander en na een paar (gruwelijk dure) drankjes stonden wij, als drie Nederlandse meisjes, te dansen op Grease Lightning samen met 15 rugbyspelers! De Australische jongeren, vooral de jongens, zijn echt knet-ter gestoord, echt geweldig hahaha!
Daarna gingen we nog naar Peaches, Magnums en de Lagoon, en toen ik op de klok keek was het half5 en 6 uur moesten we er uit om de boot te halen.

Hier is het, zoals ik al zei, echt fenomenaal. We hebben heerlijk op de boot liggen zonnen en super lekker gegeten (ze koken zelf en echt heel goed). Daarna kwamen we aan bij de Whitsundays en hier hebben Eva en ik even liggen zonnen, gezwommen, foto's gemaakt en geslapen en als laatst namen ze ons mee naar de uitkijk plaats: Whitehaven.

Echt zo geweldig! Ik heb de hele dag als een of andere ramptoeriste allerlei foto's gemaakt. Ik voel me zooooo goed! (Het is jammer dat je een moment wel kan fotograferen en een gevoel niet.)
Ik ga er verder niet op in, de foto's van de Whitsundays spreken boekdelen. Ik zal ze wel even op Facebook zetten vandaag!

Eenmaal terug hebben we weer op de boot gezond, lekker gegeten, gekletst en de zonsondergang bekeken.

De kapitein kwam 's avonds naar ons toe met 'complimentairy special wine': de Gooña-Colada. Witte wijn met jus en sinaasappel, echt heerlijk. Dit hebben we opgedronken midden op de Whitsundays, op een bootje, onder de sterrenhemel. Wat een leven.

Gisteren lagen we om 20:30 uitgeteld in ons bedje en om 6:30 hadden we een uitgebreid ontbijt. Om 8 uur gingen we snorkelen, ik raakte alleen compleet in paniek. M'n snorkel kwam vol met water en ik wilde de hele tijd door m'n neus in en uit ademen en dat gaat natuurlijk niet. Ook voelde ik het koraal bij m'n voeten en zag ik allemaal grote vissen (hier ben ik al geen fan van) maar nadat Wazza (de kapitein) me gekalmeerd had ging het wel even. Ik heb met m'n onderwatercamera wat koraal foto's gemaakt en toen wilde ik er ook echt uit.

Poging 2 was in helderder water waar ik vanaf t strand inliep samen met mijn Noodle (zo'n drijfband) en dat ging echt goed! Ik heb tussen enorme vissen en NAAST en BOVEN schildpadden gezwommen!!!! Het ademen ging steeds beter en ik voelde me echt veel beter dan daarvoor! Ik heb niet alleen gave foto's van, letterlijk, een halve meter afstand, ik heb ook iets heel groots overwonnen voor mezelf.

- Mijn eerste 'leer jezelf kennen' momentje -

Daarna hebben we lekker geluncht en op de boot gezeild. Ik heb echt zo genoten!

Rond 3 uur heb ik me gedoucht en om 4 uur kwamen we aan in Airlie. Lekker een pizza gegeten bij Domino's en daarna moesten we met de Greyhound richting Noosa. "Maar" 17u rijden! ;)

We zijn nu aangekomen in Noosa en we gaan lekker een dagje relaxen nu.

Kusjes!

  • 09 Oktober 2013 - 07:10

    Chantal:

    Patty, het is zooooo leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt...het lijkt wel een paradijs!
    Je schrijft het ook zo gezellig. Ik merk wel dat je er enorm van geniet en dat is goed.
    Ben nu al benieuwd naar de foto, s! Op facebook staan in iedergeval al hele mooie.
    Xxx Chantal

  • 09 Oktober 2013 - 07:56

    Sam:

    ik vind het super leuk om te lezen wat je allema doet! dit lijlt mij tot nu toe
    ook nog wel wat haha ! maar dan pas over een paar jaar natuurlijk :) xxxxx je nichtje

  • 09 Oktober 2013 - 08:50

    Betsie Olthof:

    Wat een belevenissen zeg. Geweldig! Ik kijk uit naar de foto's. Eigenlijk heb ik mij nooit zo verdiept in Australie. Leer ik er ook weer van :)

  • 09 Oktober 2013 - 09:15

    Linda Schoppink:

    Wow wat een gave foto's! Kan me voorstellen dat je je daar vermaakt. Heel veel plezier nog!

  • 09 Oktober 2013 - 11:15

    Sabine:

    Patty.
    Wat heerlijk om te zien hoe jij aan het genieten bent en wat fijn dat je ons allemaal op de hoogte houd van jou avonturen. Je schrijft het ook heel leuk op zodat wij het echt mee beleven.
    Kijk elke keer weer uit naar een bericht van jou.
    Genietze xxx sabine

  • 09 Oktober 2013 - 13:47

    Jaimi:

    Wow pat, wat een verhalen.
    Australië stond nooit op mijn verlanglijstje, maar ik denk dat ik die maar moet toevoegen ;)
    Ik wil ook naar die witte stranden!!! Haha. Nou meid, super leuk om te lezen dat je je vermaakt. Goed van je!!
    En blijven schrijven ;)
    Groetjes Jaimi

  • 09 Oktober 2013 - 14:07

    Iris:

    Fijn en heerlijk te lezen dat je het goed heb en blijf dat vooral doen. Gr van ons.

  • 09 Oktober 2013 - 16:35

    Rob:

    My Girl, live your dreams. Trots op je en geniet van al je mooie ervaringen , XXXXXXX

  • 09 Oktober 2013 - 16:54

    Susan:

    Supergaaf Patt! Gelukkig kan ik een beetje meegenieten door alle mooie foto's en berichtjes. Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 21175

Voorgaande reizen:

13 September 2023 - 28 Maart 2014

Going Down Under

Landen bezocht: