Fraser Island - Reisverslag uit Cosmo Newbery, Australië van Patty Harmeling - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Cosmo Newbery, Australië van Patty Harmeling - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Patty

12 Oktober 2013 | Australië, Cosmo Newbery

Hoi allemaal!

Ik ben op het moment op Fraser Island! Het is hier super gezellig. In het hostel in Noosa hebben we twee meisjes ontmoet, Sanne en Hinke, en daarmee trekken we nu op. Echt super gezellig!

De eerste avond in Noosa hebben Eva en ik ons Australische nummer geregeld. Er moet alleen nog krediet op. Mijn Australische nummer is 0061414707164 maar ben ook nog op mijn Nederlandse bereikbaar hoor! Ik switch nu nog.

De eerste dag op Fraser Island moesten we met de auto's op de ferry, die ons naar t eiland bracht. Het is echt raar om te zien hoe hard ze hier over het eiland crossen (80 km p/u). We hebben heel veel rondgereden op het eiland, aan het eind waren we duizelig van het door elkaar geschud worden. We zijn naar Lake McKenzie geweest en hebben daar lekker gezwommen en in de zon gelegen! Ook hebben we een dode schildpad gezien, twee dingo's en walvissen!

Ik en Hinke hebben de gids (en chauffeur van onze auto, yesss!) geholpen met het maken van het eten: spaghetti! En nog lekkere ook nog!

's Avonds hebben we drankspellen gedaan, Goon gedronken en kwamen Hinke en ik echt een dikke spin tegen. Ze heeft 'm voor me vermoord maar (wauw-momentje voor mezelf) ik ben niet doodgegaan aan een hartaanval!!!! Ik schrok wel maar bleef echt kalm! I am so proud of myself (hier mag op gedronken worden).

We lagen wel vroeg in bed maar we moesten ook om 6:30 weer op. We liggen in de tent met ons 4 en een Duits meisje, Katerin. Super leuk! De eerste nacht lag er ineens een van de Deense jongens bij ons in de tent: hij was zijn tent kwijt (deze staat naast ons).

's Ochtends hebben we heerlijk ontbeten met toast met jam en cornflakes en thee! Daarna zijn we naar the Indian Heads geweest, the Champaign Pool, the Ely/Hangover Creek, the Maheno Shipwreck en als laatst de Pinnacles geweest.

The Indian Heads is eigenlijk gewoon een berg met prachtig uitzicht en the Champaign Pool is gewoon een klein meertje voor de echte zee. - Ben ik te nuchter nu? - Maar the Ely/Hangover Creek was erg mooi! Een meertje wat uit de bergen komt stromen, glashelder water wat je kan drinken en doorheen kon lopen/zwemmen en uitkwam uit de zee. The Maheno Shipwreck was ook erg gaaf! Dat is een oud scheepswrak op Fraser, van 108 jaar oud. Het was ooit een luxe schip zoals de Titanic en daarna was het een ziekenboot. Hiermee liep het schip vast en nu ligt het er al bijna 70 jaar weg te roesten. Er is weinig van over maar ik vind het zo fascinerend dat dat 'skelet' wat daar ligt zo veel meegemaakt heeft en dat er zoveel afgespeeld heeft op dat schip!

Daarna gingen we naar de Pinnacles op Rainbow Beach. De Pinnacles zijn op elkaar geperste zandbulten, erg mooi om te zien (Rainbow Beach is ook zo genoemd door de verschillende kleuren zand die er zijn).

Heb ik al verteld over onze gids? Hij heet Wayne en is echt de meest geweldige vent OOIT! Hij lacht om àlles, vooral om zichzelf, en is altijd vrolijk! Hij kletst over van alles en verteld ons ook van alles! Zoals dat er meer dan 350 vogelsoorten rondlopen op Fraser en hoe je een mannetjes en een vrouwtjes krab kan onderscheiden. (Dit is natuurlijk heel erg toepasbaar in de toekomst.)

's Avonds hebben we gebarbecued, echt heerlijk! Hinke en ik hebben Wayne weer geholpen.

Vandaag zijn we, na het ontbijt en het uitruimen en opruimen van onze campingplekken, naar Lake Wabby gegaan. Het was 35 minuten op blote voeten lopen door heet zand met steentjes en takken, hartstikke pijnlijk dus, maar toen kwamen we uit in een soort woestijn met een groot meer eraan, echt prachtig en super gezellig met onze groep (we zijn met 22). De terugweg daarentegen was hartstikke killing, want je moest direct een supersteile zandberg op 5 minuten lang. Daar hou ik niet van in de hitte.

Überhaupt niet eigenlijk.

Heb ik al verteld dat ik niet eens zo heel bang was voor die spin? Nou, check dit mama en papa: IK LUST CHAMPIGNON. Zijn jullie trots op jullie kind? Hier mag voor geapplaudisseerd worden, maar je mag er ook voor kiezen om me een sticker op te sturen via de post. Beide wordt goedgekeurd.

Vanavond hebben we met onze groep een feest en lekker eten in het hostel in Noosa, dat wordt geselluggggg!

Nou, kusjes!

  • 12 Oktober 2013 - 10:01

    Rob:

    Hoi Lieve Pat.
    Pfff wat maak je veel mee, echt geweldig.
    Ja natuurlijk zijn we erg blij dat je alles trotseert, spinnen etc.
    Koken.
    We hoeven straks niets meer te doen als je weer thuis komt -:)
    Wij doen ook onze best, en mama heeft een mol gevangen, jaja.....
    Ik ben ook goed bezig, ja echt. Met van alles en nog wat tjongejonge.
    Super dat je zoveel mensen ontmoet.
    Geniet ervan meisje en wij genieten met je mee.
    De sticker komt goed, maar dan moet er eerst een picture met hoed, haha.
    Xxxxxxxxxxxxxxx papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 21204

Voorgaande reizen:

13 September 2023 - 28 Maart 2014

Going Down Under

Landen bezocht: