De heenreis; mijn blogs vanuit Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Patty Harmeling - WaarBenJij.nu De heenreis; mijn blogs vanuit Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Patty Harmeling - WaarBenJij.nu

De heenreis; mijn blogs vanuit Dubai

Blijf op de hoogte en volg Patty

02 Oktober 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo lieve allemaal,

Ik zit op het moment in het vliegtuig van Amsterdam naar Dubai. Over 39 minuten landen we en hebben we een tussenstop. 10 uur wachten en dan door naar Melbourne.

Het is zo gek om te bedenken dat ik vanochtend nog gewoon thuis was. 9 uur er uit, omgekleed, klaargemaakt en de laatste spullen gepakt. Het was nog even stressen omdat de Rabobank een storing heeft en dus kon ik mijn geld niet overzetten naar mijn lopende rekening. Ik hoop niet dat dit veel problemen gaat geven, maar na een gesprek met Bart van Activity International vanmorgen ben ik er gerust op dat het goed gaat.

Vandaag zijn papa, mama, Susan, Kirsten en Wieske meegegaan naar het vliegveld om me uit te zwaaien. Het was eigenlijk heel erg gezellig. Ik was natuurlijk wel nerveus maar het was niet een groot drama ofzo. Pas op het moment dat we door de gate gingen moest ik huilen.

De realisatie dat ik voorlopig niet meer in mijn eigen bedje slaap, en in het weekend uitga met mijn eigen vrienden, is nog ver te zoeken. Het is zo'n gek idee om te bedenken dat we straks gewoon in Australië staan!

(Op het moment krijg ik een warm doekje aangeboden op dit super-de-luxe vliegtuig)

Eva en ik vermaken ons trouwens best hier in het vliegtuig. Ze vertelde me dat we op het moment in het grootste vliegtuig van de wereld vliegen, maar daar merken we vrij weinig van.
Ik heb zojuist mijn 2e film gekeken; The Internship en Side Effects. Zo kom ik de uren wel door hier! Ik heb lekker gegeten en al het eten en drinken aan boord is gratis; ideaal!
Ook laadt ik op dit moment moment mijn mobiel op in de stoel van degene die voor mij zit haha. Wat een luxe, wat een luxe.

We zitten in de middelste rij, bijna achterin het vliegtuig. Ik heb een wat oudere vrouw naast me zitten uit India. Ze is er arts en was hier om te kijken naar hoe het hier allemaal in Nederland geregeld is met de gezondheidszorg en was verbaasd over de goede infrastructuur van ons land, dat wij het allemaal überhaupt zo goed voor elkaar hebben en vooral was ze erg verwonderd over dat wij, Eva en ik, op zo'n jonge leeftijd zoiets deden. Na haar verhaal te horen kan ik me indenken dat zij heel anders in het leven staat dan ons. Ze vertelde me dat zij na het donker binnen moeten zijn en dat de meeste mensen na school direct gaan werken in plaats van verder te studeren. Ze wilde een foto van ons nemen om aan haar nichtjes te laten zien, want ze verwacht dat ze het anders niet zullen geloven. (De paparazzi is ook oooooveral!;) )

We zitten inmiddels in de landing en m'n oren knappen een beetje.
Ik doe nu m'n iPad uit en ga nog even genieten van mijn kussentje, dekentje en warme handdoekjes.

Lieve papa, mama, Suus, Wies en Kirst; echt heel erg bedankt dat jullie er waren om me uit te zwaaien op mijn grote reis.

Dikke kus vanuit Dubai



Hoi allemaal,

Ik dacht dat ik wel wifi zou hebben hier op het vliegveld van Dubai, maar dat valt tot nu toe nog aardig vies tegen dus besluit ik maar dit berichtje te typen en er een dubbel reisverslag van te maken.

Het is hier nu 02:53 's nachts. Op mijn iPad is het 00:53 dus ik zie dat het tijdsverschil nu al 2 uur is.

Het is hier echt enorm! We kwamen het vliegtuig uit en we hebben 1,5 gelopen om buiten te komen, het is echt enorm chaotisch hier. We moesten, alleen al opweg naar de uitgang, al door 2 paspoortcontroles, door de scan en met de trein. Ja, een trein ja. Er loopt hier een trein van het ene platform naar de andere, en dan ben je dus nog niet eens buiten geweest. Er lopen hier natuurlijk allemaal mannen in complete gewaden rond. Ik ken dat natuurlijk niet echt, als boerentrien, maar het is helemaal niet intimiderend ofzo. Het is wel gaaf eigenlijk!

Ik heb nu ook mijn allereerste stempels in m'n paspoort staan, die ik overigens al had laten liggen bij de Burger King. Als dat maar geen voorteken is voor de rest van de reis hahaha!

We zitten op het moment op platform 1, Eva probeert te slapen en ik luister lekker liedjes en schrijf dit nu. Ik ga straks maar even lezen of iets, want we kunnen ons pas vanaf 7 uur inchecken en kijken welke gate we moeten hebben. Dus, wat ga ik nu 4 uur lang doen? Juist! Voor Eva zingen! Ik verveel haar met 'vie bint de boeren meiden van 't plattelaand' en ik zing vlagen van het Helders volkslied. Wie kan me deze even sturen? Mwuhaha

Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik nu nog moet typen. Het bericht is eigenlijk al te lang, dus er zullen vast wel mensen al gedacht hebben wanneer dit bericht in vredesnaam ophoudt.

Nou.

Nu dus.

Toodaloooo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 832
Totaal aantal bezoekers 21176

Voorgaande reizen:

13 September 2023 - 28 Maart 2014

Going Down Under

Landen bezocht: