Loving Melbourne and Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Patty Harmeling - WaarBenJij.nu Loving Melbourne and Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Patty Harmeling - WaarBenJij.nu

Loving Melbourne and Sydney

Blijf op de hoogte en volg Patty

21 December 2013 | Australië, Sydney

Lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Het duurt steeds langer en langer voordat mijn volgende blog komt: sorry! Ik wil iedereen bedanken voor alle lieve berichtjes en groetjes die ik steeds krijg en bij deze allemaal de groetjes, liefs en een dikke kus terug!

Op het moment ben ik in Sydney. Voordat ik daar over vertel, vertel ik eerst nog even de liefde van mijn leven.

Melbourne!

Ik ben he-le-maal gek op Melbourne. Het is een grote, maar toch kleine stad. De mensen zijn relaxed, de sfeer is relaxed, iedereen gaat leuk met elkaar om. Niet te duur. Ze hebben oude en nieuwe elementen, cultuur en amusement. Helemaal goed! De laatste 2 weken hebben we bij drie mensen uit Australië gespendeerd: Eddie, Matthew en Emma-Lee. Ik heb dit denk ik al verteld... Maar we hebben daar lekker in huis gezeten, eindelijk een lekker plekje! Mijn Ierse en Schotse vriendinnen kwamen ook regelmatig langs en bleven slapen dus was super leuk! Onze huisgenoten namen ons mee naar een of ander marktje, een soort hippie markt.. Super leuk! En ze hebben in dat appartementencomplex een zwembad dus ik ging elke dag lekker 100 baantjes zwemmen! We hebben ook een avondje getennist en we hebben natuurlijk heel wat alcoholische drankjes genuttigd haha!

We zijn ook nog een keer uit eten geweest met een Australisch stel die we ontmoetten terwijl we opzoek waren naar een baan!!!! We mochten alles kiezen op de kaart en ik koos een heerlijke kip-roti. Het was heerlijk om even niet naar de prijs te kijken. Als ik nu terugkijk op thuis besef ik me pas hoe makkelijk ik het altijd gehad heb! Je komt thuis van wat je hebt gedaan: school, ergens op bezoek, toeren of winkelen en je eten staat klaar. Je loopt naar de koelkast die altijd rijkelijk gevuld is maar "er is niks te eten". En als er drinken is waar je geen zin in hebt loop je te klagen bij je moeder dat het verkeerd is! En als je 's ochtends wakker wordt is je kleding gewassen. Pfff ik denk niet dat me dat weer gebeurd als ik thuis ben. Sorry mam! Ik ben gewoon een verwende Europeaan ;-)

Met het Schotse meisje, Natasha, ga ik 3 tot 25 januari samen reizen. Ik ga 27 december terug naar Melbourne, Eva blijft hier in Sydney. Dat betekend dus dat ik alleen ben vanaf de 27e! Spannend, maar ook super leuk!

Ik ga de 27e terug, vier met m'n vrienden daar nieuwjaar en ga met Natasha op reis. Dan kom ik de 20e in Brisbane, vertrek de 25e naar Bali en daar zie ik papa, mama en Mick! Dus mijn vooruitzichten zijn geweldig! Vooral als je bedenkt dat ik na Bali en Thailand ook al werk heb!!!!!

Een van de jongens die me heeft leren surfen heeft werk voor me gevonden en dan kan ik bij hem in huis wonen! Super geregeld dus! En het leukste is: hij heeft een hond! Lenny!

Ik ben super blij dat ik weer terugga naar Melbourne, de mensen die ik daar nu ken zijn geweldig!

Oke, en nu over Sydney.
We zitten hier in een geweldig appartement dat we hebben dankzij een Australische vrouw: Miquela. Ik kwam met haar aan de praat in Alice Springs en zodoende. Ik heb eindelijk, na 2,5 maand, al mijn kleren kunnen wassen (ranzig hè?).

Ik hoor van veel dat mijn kerstkaartjes aangekomen zijn, gelukkig! Ik heb ook een pakketje op me wachten! Spannend!

Hier in Sydney doen we het lekker rustig aan. De eerste dag zijn we naar het Opera House geweest en de Harbor Bridge, daarna naar The Rocks en daarna geneusd in winkels. Toen we thuis kwamen ben ik naar bed gegaan. De dagen daarop hebben we lekker liggen zonnen en nu zijn onze Finse vrienden er!!! Super gezellig! Ze zijn zo gek als een deur dus ik lig de hele tijd dubbel. Vandaag zijn we opnieuw naar de brug en het Opera House geweest voor hun, gezellig dus!

Nu gaan we, terwijl we The Polar Express kijken, alcoholische versnaperingen drinken...

Kusjes!

  • 22 December 2013 - 15:33

    Sabine:

    Weer heerlijk om te lezen Pat.
    Super dat je je zo vermaakt met alles en iedereen.
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 21179

Voorgaande reizen:

13 September 2023 - 28 Maart 2014

Going Down Under

Landen bezocht: