Polarbear Club and Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Patty Harmeling - WaarBenJij.nu Polarbear Club and Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Patty Harmeling - WaarBenJij.nu

Polarbear Club and Airlie Beach

Blijf op de hoogte en volg Patty

06 Oktober 2013 | Australië, Airlie Beach

G'Day!

Het is nu zondag 6 oktober en ik typ dit vanuit de greyhound, we zijn onderweg naar Airlie Beach.

Gisteren hebben we de Uncle Brian's tour gedaan, dat was echt geweldig! We zaten in een 20 persoons busje denk ik met allemaal mensen van onze leeftijd. Onze buschauffeur was Sydney, een hele aardige, grappige man uit Cairns. De hele reis was erg interactief, wat een super goede uitwerking had op de sfeer in de bus. Je moest namelijk als eerst jezelf voorstellen. En wie denk je dat moest beginnen? Yep.. Ik! Kan ook niet anders hè?

We reden in totaal naar geloof ik 7 plaatsen en onderweg en op de plaats van bestemming wist Sydney zo veel te vertellen!

Ik heb m'n eerste Wallaby's gespot! En we hebben op 4 plaatsen heerlijk gezwommen bij natuurlijke watervallen en een turquoise meer van 25 graden! Echt heerlijk. Ook hebben we echt een heerlijke lunch gehad bij het Millaa Millaa Teahouse: rijst, kippenboutjes, brood en sla met als nagerecht brownies met ijs... Genieten! Daarna reden we door naar Millaa Millaa falls. 'Millaa' is een woord van de aboriginals en betekend water. Ze kennen geen meervoudsvormen dus als iets heel veel is dan zeggen ze het dubbel, dus er staat letterlijk 'water water' maar betekend dus 'veel water'.

Bij Millaa Millaa falls was het water ijskoud maar kon je mooie foto's maken van de watervallen en ze wilden van ons allemaal een typische 'hairflip photo' haha. Omdat we niet in hoogzomer een duik hebben genomen, vertelde Syd dat we nu officieel lid zijn van de Polarbear Club.

We zijn ook nog in een heel klein stadje geweest wat Babinda heet. Ook Babinda staat voor waterval 'Babin' is water, 'da' is fall. Het zijn dus wel beide woorden van de aboriginals, maar een compleet ander dialect. Ik geloof dat Syd vertelde dat toen Australië ontdekt werd, dat er 450 verschillende talen en 750 verschillende dialecten waren. Wow.
Maar oke, ik vertelde over dat ik daar geweest ben. Het is precies zoals je Australië zou verwachten: alles zit aan één straat, ze hebben allemaal pubs en een postkantoortje en een supermarktje en een ziekenhuisje. Ook staat daar de Golden Rubberboot als ik het goed zeg. Dat betekend dat het in Babinda het ergst regent van heel Queensland: 7,5 meter regen afgelopen jaar. De Golden Rubberboot is ook letterlijk een gouden regenlaars. Niet erg bijzonder, wel grappig.

Nou, en na alle bezichtigingen gingen we naar het eindpunt en mijn persoonlijke highlight van de dag: PLATYPUSS SPOTTING!

EN JA: IK HEB EEN VOGELBEKDIER GEZIEN!

Geweldig: Perry heeft nu eindelijk haar vogelbekdier ontmoet, twee keer zelfs.
I can die in peace now.
Ik wist trouwens niet dat deze beesten in het water leven. Ik dacht dat ze gewoon op het land leefden. (Phineas en Ferb is toch niet zo natuurgetrouw als dat ik dacht...)

Nou, toen we rond 20:00 terug in het hostel waren hebben we ons gauw gedoucht want Gerhard Schönbacher kwam naar ons toe om te praten over ons werk bij de Crocodile Trophy. Het was erg gezellig en ik heb er echt heel erg veel zin in! (De Crocodile Trophy is een mountainbike race hier in Australië. Gerhard is de oprichter en hoofd organisator en wij mogen hem helpen). We hebben anderhalf uur gekletst en toen ging hij weer weg. Een halfuur later moesten wij de bus pakken naar het centrum voor onze greyhound.

- Papa, voordat ik het vergeet: de groetjes van Gerhard! -

Ik had gedacht dat we hier chill konden zitten maar het is ongelooflijk krap, je kan je benen helemaal niet kwijt. De meneer voor mij zit alleen maar heeft beide stoelen volledig achterover geklapt. Ik mag hem hierom dus niet en hij stinkt dus dat maakt mijn probleem met hem alleen maar groter. Daarom luister ik lekker muziek en druk ik af en toe mijn knieën in de stoel om mijn beperkte aanwezigheid ook te laten blijken. Ik heb niet het idee dat hij mijn intentie snapt, noch dat hij het erg vind.

Het is nu 6:43 en we stappen pas over 5 uur uit. Dus voordat ik wagenziek word, doe ik mijn mobiel even weg en probeer ik nog wat slaap te pakken.

Bye bye!

------

Hey allemaal!

Ik schijf dit vanuit Airlie Beach, een geweldig, met zon overgoten stadje aan de oostkust. We hebben een geweldige kamer in het Nomads hostel: een 8persoons huisje! Ik heb nieuwe slippers gekocht omdat ik door de havaianas enorme blaren heb (ze zijn nog steeds niet geheeld) en nu heb ik een paar die bij m'n enkels vastzitten. Hopen dat dit goed gaat!

In Airlie hebben we vandaag lekker gerelaxed: door het stadje gelopen, geluncht, kleding gewassen en lekker gezwommen en in de zon gelegen. Wat een leven! Vanavond gaan Eva en ik samen met Eefje een hapje eten en 's avonds even een drankje doen in de stad.

Morgen gaan we 2 dagen op een boot op de Whitsundays, lekker snorkelen, zonnen en vooral genieten. Ik ben dus (denk ik) niet bereikbaar morgen en dinsdag.

Dikke kusjes en veel liefs!

  • 06 Oktober 2013 - 09:50

    Mama:

    Hee lief, wat een ervaringen zeg! Helemaal geweldig. Door je manier van schrijven kan ik me precies voorstellen wat je meemaakt. Zijn wij ook een beetje in Australië. Fijn dat het zo goed met je gaat. Heel veel plezier de komende dagen! Xxxxxx mama.

  • 06 Oktober 2013 - 10:13

    Dorine:

    Leuk om jou zo te volgen Patty. Hoop dat je nog veel mooie verhalen gaat schrijven. X van mij

  • 06 Oktober 2013 - 10:18

    Lisa:

    Hee lieve pat!

    Wat een toffe verhalen! Het klinkt allemaal zo super leuk wat je mee maakt! Vooral die watervallen! Zo mooi:) En wat vet dat je 'Perry' hebt ontmoet, neem er 1 mee naar huis! Ik hoop dat je nog een geweldige tijd hebt en veel leuke mensen ontmoet!
    We gaan snel skypen!

    xxxxxxxxx

  • 06 Oktober 2013 - 13:54

    Rob H:

    Patty, heb je al Aussies gesproken die een handtekening willen. Kan hoor. Hihi...Xxxxxxx
    Wat heb je al veel meegemaakt. Je kunt straks een bestseller maken van Patty in Australia .
    Heb je al een hoed!!!!!!!!
    Wanneer dit het geval is , pictures please.
    Kusjes lief vriendinnetje.

  • 09 Oktober 2013 - 09:35

    Annemiek Kamperman:

    Leuk dat je het naar je zin hebt daar.
    Veel plezier daar en geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 21181

Voorgaande reizen:

13 September 2023 - 28 Maart 2014

Going Down Under

Landen bezocht: