Nieuw-Zeeland en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Patty Harmeling - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Patty Harmeling - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland en Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Patty

31 Juli 2014 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal!

Dit is een van mijn laatste reisverslagen vanuit Australië!
Ik zit hier op de bank in Melbourne, mijn backpack is ingepakt en ik ben klaar voor mijn grote reis naar huis.
Ik realiseerde me net dat ik nog niet eens een reisverslag over Nieuw-Zeeland gemaakt heb!

Ik verbleef bij Marcus Mineba, hij is (ergens) familie van mij. Dankzij tante Siny kwam ik in contact met hem en zijn vrouw en ik mocht bij hem blijven voor een week.
Pfff, ik denk niet dat ik in een week zoveel gedaan heb! Ik kwam aan op dinsdag rond een uur of drie en op het moment dat ik het vliegtuig uitstapte was ik al helemaal gelukkig. De bergen en de zon en de sneeuw en natuurlijk de frisse lucht kwamen me tegemoet en ik realiseerde me dat het een topkeuze was om naar Nieuw-Zeeland te komen. Bridie, Marcus' schoonzusje haalde me op met Bobby, Marcus zijn zoontje. Wat een heerlijk kind is dat! Lekker knuffelbaar en heel erg lief. Het huis in Queenstown kijkt uit op Lake Wakatipu, een prachtig meer omringd door met sneeuw bedekte bergen. De dag erna boekte ik allerlei vluchten.
Op donderdag deed ik een Maori boatcruise, die ons op Lake Wakatipu nam en ons vertelde over de Maori cultuur, heel erg gaaf! Daarna ging ik naar een hotpool die uitkeek over de bergen, echt heerlijk! Ik had een hotpool helemaal voor me alleen, echt genieten!
Vrijdag had ik een cruise geboekt naar de Milford Sound, dat is een soort nationaal park. We hadden een hele lange bustocht waar we stopten op allerlei plaatsen; we hadden koffie in een plaats genaamd Te Anau en daarna reden we naar het Fiordland national park, met allerlei bergen en een grote vlakte waar ze The Lord Of The Rings gevechten opnamen! Daarna stopten we bij the Mirror Lake, een groot meer die zo stil is dat het letterlijk een spiegel lijkt, echt prachtig! Daarna stopten we bij The Chasm, een grote waterval en daarna kwamen we aan bij de grote bergen die the Milford Sound heten. Daar deden we een bootcruise en daarna reden we weer naar huis. Het was echt adembenemend om te zien, de natuur is echt prachtig daar! Ik ontmoette er ook een heel lief meisje genaamd Louise, uit Denemarken, en met haar sprak ik ook af later in de week.

Zaterdag had ik een rustigere dag en ging ik naar de Kiwi Birdlife Park, waar ik de Kiwi voor het eerst zag, een heel lief, mollig vogeltje dat rondrent.
Alle vogels die van origine uit Nieuw-Zeeland komen kunnen niet vliegen omdat er niet op ze gejaagd werd door andere dieren. Gek he!
In het Birdlife Park heb ik een boom gekocht om het park te steunen en daarna ging ik naar de Gondola.
Bij de gondola ga je in een skilift omhoog en heb je een prachtig uitzicht op Queenstown en ging ik met een kart een paar keer naar beneden, echt super gaaf!

Zondags had ik een 3 uur durende buitenrit die ons door water, natuur, bos en bergen nam met een paard, echt ongelooflijk gaaf en de spierpijn die ik daarna had was bijna onbeschrijfelijk haha! Het was zo cool!
Maandag heb ik de hele dag geskied, helaas was het weer niet zo goed, het was heel erg winderig dus je kon weinig zien maar de sneeuw was perfect en het was heerlijk een keer weer in de sneeuw te staan!

Dinsdag vloog ik terug naar Melbourne, helaas, en hier heb ik mijn laatste 10 dagen doorgebracht met Matthew, Eddie, Emma-Lee, Delpy, Smurf en mijn vriendinnetje Kat. Ik heb vooral veel met Kat gedaan, lekker lunchen, shoppen, lachen, films kijken en genieten van mn laatste dagen.
Ik ben nog een paar keer naar de film geweest, met Kat en een keer met Matt en ook heerlijk uit eten en zaterdags heb ik een ongelooflijke te gekke laatste keer uit gehad, echt super genieten!

Nu is het bijna tijd om te vertrekken. Ik zal nog een blogje schrijven voordat ik morgen op het vliegtuig stap.
Ik heb ook nog een post geplaatst op FB, die zal ik ook even plaatsen. Het is wel in het Engels! Hij staat hieronder.
En voor de rest wil ik alle blog-volgers super bedanken voor het lezen van mijn blogs en het volgen van mijn reis en voor de lieve comments die jullie achtergelaten hebben. Dankjewel.

Dikke kus Patty

"This is it.
305 days of traveling are coming to an end. Tonight is my last night in Melbourne and tomorrow morning I'll be leaving this amazing country to fly back to Holland to pause this crazy adventure that I proudly have been calling my life for the past year. The sadness that I feel is indescribable yet knowing that I will be reunited with my friends and family cheers me up. On the 23rd of December 2012 I made the decision to go traveling after I finished High School and on the 1st of October 2013, while walking to my gate at the airport, I was seriously thinking where the hell I got myself into. When I got off the plane I knew I made a good decision but now, almost a year later, I realize that it has been the absolute best decision I have made in my entire life and I am so grateful for having the opportunity to just pack my bags and leave everything behind, traveling the world. I have had an absolute blast- here in Australia, but also in Indonesia, Thailand and New-Zealand. I have made incredible friendships all over the world and I know that I will never be alone, wherever I may go. This journey has taught me I can realize, conquer, achieve and handle everything by myself. I learned to create opportunities if there aren't any, to interact with all kinds of people, to listen to them and to myself, to be brave and to be a better person. I learned how it truly feels to be sad, happy, alone, together, to be loved, to be rich and certainly how it feels to be very poor and I have to say that there's no better feeling in the world because tomorrow morning I will get on the plane back home and the seat I sit in may be nothing special but I will be the richest girl on board. I want to thank everybody who I met along the way, who shared their stories with me, who became my friends and who were there when I needed them, and I especially want to thank those people who opened up their homes and lives for me and made me a part of it and gave me a home away from home. To all of you I want to say thank you and I hope that I can return the favor one day. For all my friends and family back home, I would like to thank you all for supporting me, following my entire trip and being with me in mind and heart. I love you all and I will miss you heaps! Australia, this is not a goodbye but a see you later, and Holland, I will see you soon! "

  • 31 Juli 2014 - 15:50

    Rob:

    Sail on Sailor xxxxx

  • 31 Juli 2014 - 15:56

    Annemiek Kamperman:

    Goede reis terug naar Holland.
    Trek je bikini maar vast aan, heerlijk zomers temperatuur hierzo.

  • 31 Juli 2014 - 16:20

    Dorine:

    Op naar het volgende avontuur!! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 21164

Voorgaande reizen:

13 September 2023 - 28 Maart 2014

Going Down Under

Landen bezocht: